PETRA - Dekoracyjna 3b, Zielona Góra

Nasze lokalne oddziały

+48 509 003 309

Poniedziałek - piątek: 08:00 - 16:00

kontakt@biuropetra.pl

Nasze biura księgowe

kontakt@biuropetra.pl

Program do księgowości – FAQ

/Program do księgowości – FAQ

1. Pobierz program

By zalogować się do systemu Petra24 pobierz plik instalacyjny na swój komputer:

POBIERZ

Wyświetli się okno pobranych plików lub odnajdź go w katalogu Pobrane.


2. Zainstaluj program

Zainstaluj – uruchom pobrany plik i przejdź proces instalacji zgodnie z instrukcją


2. Uruchom program

Uruchom program – otwórz program klikając w jego ikonkę na swoim pulpicie lub przez menu Start – Destiny ERP


Zaloguj się

Wpisz dane – na oknie logowania wpisz otrzymane od nas dane dostępowe.

Firma: (numer bazy klienta, którą otrzymałeś)

Użytkownik: (nazwa użytkownika jaką otrzymałeś)

Hasło: (Twoje hasło)

Nie masz danych do logowania?

  • wyślij do nas prośbę o dostęp – przyślemy Ci dane do zalogowania,

Eksploruj i poznawaj

Zobacz, jak:

  • wystawiać faktury i wysyłać je mailem bezpośrednio do klientów,
  • wprowadzać i analizować koszty,
  • importować wyciąg z płatnościami od klientów…

Jak sprawnie wprowadzać dokumenty, szybko wyszukać kontrahenta, łatwo analizować zestawienia?

Tu dowiesz się, jak korzystać z Petra24 według własnych potrzeb i wymagań


Okno główne - Menu glówne i Pulpit Petra24

Co chcesz zrobić – wystawić fakturę, wysłać wezwanie do zapłaty czy zmienić adres firmy? Wybierz z głównego menu lub z ikonek na pulpicie.

Niezależnie od tego, czy prowadzisz książkę przychodów i rozchodów, czy pełną księgowość albo masz magazyn i zatrudniasz pracowników, po zalogowaniu się do Petra24 wyświetla się główne okno programu z menu zawierającym wszystkie skonfigurowane dla Ciebie opcje.

Najczęściej wybierane zestawienia i katalogi dostępne są przez ikony na pulpicie Petra 24.faq-


Zakładki - otwieranie, dublowanie, zamykanie

Uruchamiane opcje pokazywane są na odpowiednio zatytułowanych zakładkach, pomiędzy którymi możesz swobodnie przechodzić, bez konieczności zamykania poprzednich. Dzięki temu możesz wygodniej analizować i porównywać dane z różnych źródeł lub okresów w tym samym czasie, np. porównanie miesięcznych obrotów w kwartale – otwierasz trzy zakładki ze sprzedażą, na każdej filtrujesz odpowiedni miesiąc i porównujesz podsumowania zestawień. To samo możesz zrobić dla konkretnego klienta wyszukując jego dane na zestawieniu sprzedaży.

Chcesz zamknąć zakładkę – kliknij na niej X. Wszystkie zakładki zamykają się automatycznie przy wyjściu z programu. Chcesz wrócić na pulpit z głównymi ikonami – kliknij w ikonkę Petra po lewej stronie, przed zakładkami.

Wprowadzenie

Klienci Biura Petra mają możliwość wystawiania faktur i rachunków z systemu Petra24 – w cenie usług księgowych!

  • intuicyjny program
  • kompletna baza kontrahentów z weryfikacją NIP
  • duże możliwości definiowania i wyszukiwania towarów i usług
  • Inteligentny System Wyszukiwania
  • opcje wyboru numeracji i przeliczania
  • faktury zaliczki, proformy

To tylko niektóre atuty fakturowania w Petra24.


Wystawienie - dodanie kolejnego dokumentu

Po rozpoczęciu pracy z Petra24 wybierz Dokumenty sprzedaży lub w Sprzedaż w menu głównym. Kliknij Dodaj.

Rozpocznij wystawianie dokumentu od wybrania właściwego typu z katalogu – domyślnie podpowiada się Faktura VAT lub Rachunek.


Wskazanie daty

Następnie wybierz Datę wystawienia oraz Datę sprzedaży. W tym miejscu możesz też podjąć decyzję o ręcznym nadaniu numeru dokumentu sprzedaży. Ręczna numeracja przydatna jest w momencie rozpoczęcia pracy z programem, gdy mamy już wystawione faktury i chcemy kontynuować dotychczasową numerację, oraz w przypadku wystawiania dokumentów na przemian ręcznie i w programie.


Wybór kontrahenta

Kolejny krok to wybór Kontrahenta, wpisując w polu Kontrahent np. fragment jego nazwy lub numeru NIP. Nie ma przy tym znaczenia, w jakim formacie zapisany został NIP danego kontrahenta przy wprowadzanie go do programu (z kreskami czy bez). Uzyskamy listę tych kontrahentów, których dane spełniają wpisany przez nas warunek.

Rachunkowość to główny filar naszej działalności. Idąc z postępem czasu, wprowadzamy i dostarczamy klientom rozwiązania, które usprawniają pewne procesy. Dzięki temu nasi klienci zaoszczędzą czas, który poświęciliby na wypełnianie wniosków czy deklaracji. Przygotowaliśmy wstępny rejestr dokumentów, czyli archiwum, w którym klienci mogą przechowywać większość faktur i nie tylko. Ponadto jest to bezpieczna forma przechowywania plików PDF z formularzami i wnioskami.

Przygotowana przez nas platforma umożliwia wprowadzanie rozliczeń, a podpisaną umowę można podpiąć pod kontrahenta. Dodatkowo wstępny rejestr dokumentów można udostępnić księgowej, która będzie miała bieżący wgląd do deklaracji i innych informacji.

WRD to archiwum online dla Klientów Biura Petra – nowość w usługach księgowych

  1. koniec z szukaniem zgubionych lub zawieruszonych dokumentów
  2. wprowadzasz fakturę, potem zapłatę – i rozrachunki masz na bieżąco
  3. Twoja księgowa od razu widzi dodany dokument
  4. skan podpięty bezpośrednio do dokumentu w rejestrze
  5. podpisaną umowę podpinasz pod kontrahenta
  6. Twoje dane przechowywane są na bezpiecznych serwerach
  7. masz dostęp do wszystkich informacji 24/7

Dokument PDF

Przygotuj dokument do wprowadzenia w formacie pdf – zeskanuj lub zapisz załącznik z maila


Wybierz WRD

Wybierz Wstępny Rejestr Dokumentów (WRD) – z menu Zdarzenia lub bezpośrednio z pulpitu


Typ prowadzenia dokumentu

Kliknij Dodaj i wybierz typ wprowadzanego dokumentu


Uzupełniane danych

Uzupełnij podstawowe dane, wybierz kontrahenta i – Załącz plik

Narzędzia do analiz i zestawień

  • Filtr czasowy
  • Sortowanie
  • Wyszukiwanie
  • Zaznaczanie
  • Grupowanie wg kolumny
  • Zapis w PDF
  • Zapis w arkuszu kalkulacyjnym

Zestawienie sprzedaży wg kontrahentów

  • otwórz Dokumenty sprzedaży
  • wybierz okres czasowy – ustaw parametry filtrowania, np. bieżący rok lub poprzedni miesiąc
  • na zestawieniu dokumentów sprzedaży zaznacz dowolne pole w kolumnie Kontrahent
  • kliknij Dane – Grupuj wg kolumny – gotowe!

Teraz masz zestawienie ilościowe i wartościowe sprzedaży dla poszczególnych kontrahentów w wybranym okresie

Pamiętaj! Analogiczne analizy można robić na dowolnych zestawieniach, np.:

  • analiza wydatków na reklamę – grupowanie dokumentów kosztowych wg kolumny Zdarzenie gospodarcze analiza odbiorców pod kątem zaległych płatności – grupowanie należności wg kolumny Kontrahent
  • Wypróbuj także możliwości jakie daje połączenie kilku narzędzi analizy podręcznej w Petra24, np. grupowanie z sortowaniem, zaznaczaniem i kopiowaniem do arkusza kalkulacyjnego.

Stały dostęp do informacji o finansach firmy. Prosty system wymiany dokumentów. Nowoczesność i bezpieczeństwo.

Możliwość korzystania z oferty biura rachunkowego z siedzibą na drugim końcu kraju. To tylko niektóre z najważniejszych zalet księgowości w chmurze, zwanej też księgowością online. Liczne zalety tego rozwiązania oraz wygodna forma współpracy sprawiają, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się właśnie na takie rozwiązanie.

Na czym polegają usługi w chmurze?

Księgowość online opiera się na udostępnieniu użytkownikowi programu bądź aplikacji działającej za pośrednictwem Internetu. Wszystkie dane oraz oprogramowanie znajdują się na serwerze dostawcy, natomiast wszelkiego rodzaju zmiany i aktualizacje są nanoszone w trybie online.

Zalety takiego rozwiązania:

  • dostawca usług księgowych zapewnia dostęp do oprogramowania za pośrednictwem przeglądarki internetowej,
    dzięki czemu Klienci nie muszą inwestować w programy komputerowe oraz licencje na każde stanowisko,
  • dostęp do programu można zapewnić każdemu pracownikowi lub określonej grupie osób,
  • oprogramowanie można dopasować do własnych potrzeb,
  • program może być obsługiwany z dowolnego miejsca, co daje możliwość wglądu w finanse firmy także podczas delegacji, konferencji czy urlopu.

Bezpieczne czy ryzykowne?

Księgowość w chmurze należy do nowoczesnych, bezpiecznych rozwiązań. Dostęp do danych jest odpowiednio chroniony dzięki wykorzystaniu zaawansowanej technologii. Program przechowuje ponadto kopie danych, a dokumentacja w wersji cyfrowej jest trwalsza niż papierowa.

System Petra24 został zbudowany w oparciu o platformę Destiny, która umożliwia dostarczanie do Klienta systemu wspomagającego zarządzanie „uszytego na miarę” pod aktualne jego potrzeby, z możliwością rozwoju w przyszłości.

Dzięki technologii komponentowej z tego samego narzędzia można korzystać w małej firmie, np. do fakturowania i rozrachunków, jak i w podmiocie, który m.in.:

  • prowadzi gospodarkę magazynową,
  • korzysta z integracji w ramach eCommerce,
  • rozlicza produkcję wg MPK,
  • zarządza własną flotą,
  • ma potrzebę używania systemu w rożnych wersjach językowych.

Moduły i funkcjonalności zintegrowanego systemu zarządzania klasy ERP

  • FK – finanse i księgowość
  • Kadry i płace
  • Sprzedaż i Fakturowanie
  • WMS (Gospodarka magazynowa)
  • Należności i windykacja
  • Zarządzanie przepływami pieniężnymi
  • Logistyka i Zakupy
  • Flota i Transport
  • WRD (Wstępny Rejestr Dokumentów – eKancelaria)
  • WorkFlow – obieg dokumentów
  • CRM – wsparcie obsługi klienta
  • TMS (System zarządzania zadaniami, np. obsługi zgłoszeń)

Sprzedaż/Handel/Fakturowanie

  • obsługa faktur zaliczkowych, walutowych proforma, korekt zbiorczych, kasy fiskalnej
  • wystawianie faktur z WZ lub zamówień
  • wystawianie faktur do umów stałych, wg polityki cenowej, rabatowej, limitów
  • wysyłka e-faktur (EDI)
  • obsługa wielu punktów sprzedaży
  • import faktur, rejestrów sprzedaży
  • analizy sprzedaży – wyniki, trendy, sezonowość
  • wsparcie zarządzania zespołem handlowym

Magazyn/Gospodarka magazynowa/WMS

  • wielooddziałowe prowadzenie magazynów
  • obsługa magazynów zewnętrznych
  • automatyczne przesunięcia MM
  • analizy obrotów towarami
  • składy celne – naliczanie akcyzy
  • analiza zyskowności sprzedaży towarów (ABC)
  • wiekowanie dostaw

Należności/Windykacja

  • generowanie not odsetkowych
  • raporty historii sprzedaży i płatności kontrahenta
  • obsługa limitów kredytowych
  • kontrola przeterminowania faktur
  • raporty zadłużeń klientów wg założonych kryteriów

Zarządzanie przepływami pieniężnymi

  • zestawienia należności i zobowiązań
  • prowadzenie kas i rachunków bankowych
  • terminale płatnicze
  • importy wyciągów bankowych
  • importy z Przelewy24, PayPal, PayU, DotPay itp.
  • eksport przelewów bo banku
  • rozliczanie zaliczek pracowniczych
  • środki pieniężne w drodze, kompensaty
  • generowanie wezwań do zapłaty, not odsetkowych, potwierdzenia sald
  • wiekowanie należności i zobowiązań

Logistyka/Zakupy

  • zautomatyzowanie procesu składania zamówień
  • kontrola zamówień pod kątem kryteriów przypisanych do towaru i/lub dostawcy
  • system powiadomień o stanach magazynowych, zmianach, brakach, statusach zamówień

Flota/Transport

  • zarządzanie flotą pojazdów
  • planowanie transportu towarów
  • przydzielanie dostaw do pojazdów i kierowców
  • kontrola wymagań transportowych towaru
  • integracja z modułem kadrowym

Workflow, Dokumenty w firmie

  • projektowanie obiegu dokumentów
  • książka korespondencyjna
  • aplikacja mobilna Petra24
  • WRD (Wstępny Rejestr Dokumentów) – eKancelaria
  • elektroniczne archiwum – skany/PDF/zdjęcia dokumentów źródłowych:
    – faktury
    – zamówienia
    – specyfikacje
    – dokumentacja techniczna
    – dokumenty kadrowe
    – umowy z kontrahentami
    – korespondencja wychodząca i przychodząca

Wsparcie organizacji i zarządzania

  • CRM
  • TMS – system zarządzania zadaniami, system obsługi zgłoszeń
  • analiza centrów kosztowych i przychodowych
  • raporty dynamiczne, dedykowane
  • duże możliwości analizy podręcznej – filtry, wyszukiwania, zaznaczania, sortowania, grupowanie po kolumnach, kopiowanie do arkusza
  • zarządzanie dostępem i prawami użytkowników
  • historia operacji
  • odzyskiwane przypadkowo usuniętych danych
  • integracje z innymi systemami (API)
  • B2B

O aplikacji

Aplikacja Petra24 stanowi rozwinięcie funkcjonalności pracy z systemem Petra24 w zakresie możliwości wprowadzania i przeglądania danych na urządzeniach mobilnych. Użytkownikami aplikacji są wyłącznie użytkownicy systemu Petra24.

Zainteresowanych korzystaniem z aplikacji zapraszamy do pobrania z Google Play lub App Store oraz kontaktu z Biurem Obsługi Klienta lub opiekunem swojej firmy.

Główne funkcjonalności:

  • dostarczenie klientom Biura Petra narzędzia do komunikowania się z systemem oraz z opiekunem księgowym z poziomu telefonu czy tabletu,
  • możliwość wprowadzania danych i dokumentów księgowych z poziomu urządzenia mobilnego bezpośrednio do systemu Petra24,
  • wygodne dodawanie zdjęcia faktury lub pliku z e-dokumentem,
  • możliwość przeglądu wyników firmy oraz wprowadzonych dokumentów,
  • możliwość śledzenia informacji o wysokości i terminach płatności zobowiązań publiczno-prawnych,
  • możliwość otrzymywania i przesyłania wiadomości między aplikacją mobilną a systemem Petra24.

Instrukcje

Instrukcja pracy z aplikacją Petra24 dla Klientów Biura Petra

Instrukcja do aplikacji mobilnej Petra24

Dostępność i wygoda


Logowanie do App Petra24

Proces logowania do aplikacji odbywa się podobnie, jak do systemu na komputerze – potrzebujesz:

  • numer klienta (baza firmy, taki sam jak w systemie Petra24),
  • login (nazwa użytkownika w systemie Petra24),
  • hasło (takie samo jak przy logowaniu na komputerze).

Wprowadzaj faktury kosztowe


Przeglądaj firmowe finanse


Kontroluj podatki i ZUS-y


Wiadomości od księgowej

Przygotuj dokument źródłowy

Zeskanuj fakturę kosztową i zapisz w formacie PDF.


Dodaj dokument w systemie

W celu zarejestrowania dokumentu, należy w oknie zdarzeń gospodarczych wybrać opcję Dodaj. W przypadku gdy dokument jest już wstępnie wprowadzony za pośrednictwem modułu WRD, należy wybrać Popraw, a następnie na pozycjach dokumentu wybrać Dodaj.


Wybierz zdarzenie

Po wciśnięciu Dodaj pokaże się drzewo zdarzeń gospodarczych. Podczas wyboru pierwszej pozycji decydujemy, czy wprowadzany dokument jest w grupie zakupu, sprzedaży czy jest to dokument księgowy. Np. wybierając zakup paliwa, rozpoczniemy wprowadzać dokument zakupowy. Przy kolejnej pozycji do wyboru z drzewa zdarzeń zostaną udostępnione zdarzenia możliwe podczas zakupu (np. zakup materiałów eksploatacyjnych, ale nie sprzedaż fiskalna). Wpisz w oknie szukaną frazę i wybierz z drzewa zdarzeń.


Zaczytaj skan

Załącz plik ze skanem dokumentu źródłowego.


Uzupełnij dane

Wpisz we właściwe pola podstawowe dane z dokumentu – numer, daty, kontrahent. Wprowadź pozycje zakupowe.


Pełna instrukcja Koszty, zdarzenia

Pobierz pełną instrukcję ze zrzutami ekranu:

Instrukcja - pobierz

Wszędzie tam, gdzie to możliwe, szukamy sposobów na optymalizację pracy – naszej i Klientów Biura. Wyciągi bankowe są doskonałym przykładem tego, jak można zastąpić ręczne przepisywanie danych do systemów finansowo-księgowych ich importem z innych systemów.

Główne korzyści z importu wyciągów bankowych:

  • oszczędność czasu poświęconego na ręczne wprowadzanie operacji z kilkustronicowych wyciągów,
  • zminimalizowanie ryzyka wystąpienia błędu przy przepisywaniu danych,
  • wykorzystanie potencjału kompatybilności systemu bankowego i systemu księgowo-finansowego na rzecz własnej firmy,
  • oszczędność czasu na przeszukiwanie segregatorów – plik PDF z wyciągiem bankowym zawsze dostępny w systemie IT.

Sprawdź, jakie to proste i przekonaj się, jakie bezpieczne i wygodne!


Lista banków

Oto lista banków, z których obecnie realizowany jest import wyciągów bankowych do systemu Petra24. Sukcesywnie pracujemy nad adaptacją do formatów kolejnych banków. Jeżeli Twojego banku nie ma na liście, a jesteś zainteresowany importowaniem WB – napisz do nas!

  • Alior Bank
  • BNP Paribas
  • BOŚ Bank
  • Santander (format rozszerzony)
  • HSBC
  • IDEA Bank (mt940)
  • mBank (format korporacyjny)
  • mBank (format niekorporacyjny)
  • Millenium
  • PEKAO S.A.
  • Raiffeisen Polbank (mt940)

Przygotowanie pliku z wyciągiem bankowym

Przygotuj plik z wyciągiem do zaimportowania: wyeksportuj z systemu bankowego e-wyciąg w formacie mt940 oraz PDF zapisz je na dysku pamiętając, że plik PDF w momencie przeniesienia do Petra24 zniknie z Twojego komputera.


Przygotuj plik z wyciągiem do wprowadzenia:

  • wyeksportuj z systemu bankowego e-wyciąg w formacie mt940 oraz PDF
  • zapisz je na dysku pamiętając, że plik PDF w momencie przeniesienia do Petra24 zniknie z Twojego komputera

Dodanie wyciągu

W menu Rozrachunki wybierz Bank, a następnie dodaj nowy wyciąg na właściwym koncie.


PDF i dane wyciągu

Zaczytaj PDF z wyciągiem i wskaż daty wyciągu bankowego.


Import pliku z wyciągiem

Kliknij Wykonaj i Importuj wyciąg bankowy i wskaż pobrany wcześniej z banku plik.


Zestawienie operacji bankowych

Po wykonaniu importu wszystkie operacje z zaimportowanego wyciągu pojawią się w zakładce Operacje bankowe.


Jednorazowe przypisanie kontrahenta

Przy imporcie pierwszych wyciągów operacje bankowe zazwyczaj zapisane są kolorem czerwonym, co oznacza, że nie został jeszcze przypisany do nich kontrahent. Podobnie dzieje się, gdy pojawia się pierwsza płatność związana z nowym kontrahentem.

Po poprawnym przyporządkowaniu kontrahenta, system przy imporcie kolejnych wyciągów rozpozna numer konta i sam przyporządkuje kontrahenta do operacji. Wtedy takie pozycje zapisane będą kolorem zielonym.

Petra24 i system obsługi zgłoszeń

System Petra24 jest połączony z systemem obsługi zgłoszeń dostarczanym przez firmę Destiny Software. Takie rozwiązanie usprawnia zarządzanie zgłoszeniami po stronie służb IT, a zgłaszającym umożliwia śledzenie statutu przesłanych zgłoszeń. Zobacz poniżej, jak to działa!


Obsługa zgłoszeń IT - definicje i pojęcia

Błąd – generalnie, działanie programu uniemożliwiające pracę lub błędnie prezentowane/przeliczone dane niezgodne ze stanem faktycznym, w tym:

  • Błąd przeglądarki, błąd interfejsu – błąd dotyczący interfejsu użytkownika wywołany działaniem w programie, np. po zmianie zakładek, zamknięciu okna, odświeżeniu danych w widoku.
  • Błąd merytoryczny, błąd kwotowy – błąd w konkretnych pozycjach wartościowych, związany np. z niewłaściwym działaniem algorytmów przeliczeniowych w systemie, np. podsumowanie raportu nie uwzględniające wszystkich pozycji.

Komunikat zgłoszenia/błędu – opis użytkownika, na podstawie którego służby IT rozpoznają sytuację, stawiają diagnozę i poszukują przyczyn w celu naprawy błędu i wyeliminowania problemu na przyszłość.


Kanały zgłoszeń i ich zastosowanie

Do dokonywania zgłoszeń IT służą trzy kanały:

  1. Raport błędu w systemie
  2. Zgłoszenie serwisowe w systemie
  3. Wiadomość e-mail na Wsparcie IT

Każdy kanał dedykowany jest do innego rodzaju zgłoszeń, przy czym ostatni kanał (wiadomość e-mail) powinien być stosowany w ostateczności, gdy nie ma możliwości skorzystania z dwóch poprzednich (raport błędu i zgłoszenie serwisowe).


1. Raport błędu w systemie

Okno do wysłania raportu błędu wyświetla się w systemie automatycznie, gdy w programie pojawi się błąd. Wówczas należy opisać komunikat błędu (szczegóły poniżej) i załączyć zrzut ekranu. Przesyłanie zrzutu ekranu osobną wiadomością mailową, zamiast przez Wyślij błąd w systemie, będzie przez IT ignorowane.


2. Zgłoszenie serwisowe w systemie

W przypadku wystąpienia w programie błędnych danych, należy wysłać zgłoszenie serwisowe przez przycisk: Serwis → Wyślij zgłoszenie serwisowe z miejsca/okna/wiersza w programie najbardziej odpowiedniego dla błędu, np.

  • jeżeli błąd jest w fakturach sprzedaży to zaznaczając wiersz z konkretnym dokumentem,
  • jeżeli błąd jest w stanach magazynowych to z poziomu widoku stanów, zaznaczając towary z błędnymi stanami, itp.

3. Wiadomość e-mail na Wsparcie IT

Do wykorzystania w sytuacjach, gdy nie ma możliwości lub sensu wysyłania zgłoszenia bezpośrednio z programu, przy czym: przesyłanie zrzutu ekranu osobną wiadomością mailową, zamiast przez Wyślij zgłoszenie w systemie, będzie przez IT ignorowane.


Zasady wysyłania zgłoszeń

  1. Otwórz ponownie program
    – przy błędach dotyczących interfejsu użytkownika wywołanych działaniem w programie (zmiany zakładek, zamknięcie okienka, odświeżenie danych w widoku)., należy sprawdzić, czy po zamknięciu programu i ponownym jego uruchomieniu błąd wciąż występuje (nie dotyczy to błędów merytorycznych, kwotowych).
  2. Jeden błąd – jedna wiadomość
    – nie powielamy zgłoszeń dla tego samego błędu. Przed wysłaniem błędu, w ramach wewnętrznej komunikacji w dziale księgowym lub kadrowym, warto zorientować się najpierw, czy w ostatnim czasie ktoś nie wysłał już zgłoszenia dotyczącego danego błędu, żeby nie dublować zgłoszeń.
  3. Zgłoszenia wysyłamy w swoim imieniu
    – nie wysyłamy błędów za kogoś i prosimy innych, np. opiekuna księgowego o wysłanie zgłoszenia „za nas” – jest to istotne, gdyż w procesie obsługi błędu IT komunikuje się z osobą zgłaszającą, np. w celu dopytania o szczegóły.
  4. Wyrównanie informacji
    – w przypadku wcześniejszej komunikacji z IT odnośnie danego błędu (np. przy okazji rozmowy o czymś innym, naprawiania innego błędu itp.) należy wspomnieć o tym w zgłoszeniu – „Zgłoszono wcześniej osobie X”. Pozwoli to skrócenie ścieżki obsługi zgłoszenia.

Status zgłoszenia

Po przyjęciu zgłoszenia przez służby IT, osoba zgłaszająca otrzyma mailowo powiadomienie zawierające:

  • numer, pod jakim zostało zarejestrowane zgłoszenie,
  • dostęp do informacji o statusie zgłoszenia.

W celu uzyskania informacji o statusie zgłoszenia należy:

  • wejść na stronę www z panelem do zarządzania zgłoszeniem (link w wiadomości potwierdzającej odebranie zgłoszenia) i zadać pytanie
    lub
  • zadać pytanie w odpowiedzi na e-mail z potwierdzeniem przyjęcia tego zgłoszenia.

Komunikat zgłoszenia

Wytyczne tworzenia komunikatu zgłoszenia/błędu:

LOKALIZACJA BŁĘDU Ważne jest jak najbardziej dokładne, precyzyjne określenie lokalizacji błędu – w komunikacie należy poinformować, gdzie w programie można zobaczyć rezultat błędu. Jest to istotne zwłaszcza, gdy błąd pojawił się w jakimś raporcie czy przy specyficznych ustawieniach filtrów.

CZYNNOŚCI POPRZEDZAJĄCE Komunikat zgłoszenia powinien zawierać dane, w tym opis czynności, które użytkownik wykonał tuż przed pojawieniem się błędu, które pozwolą na jak najdokładniejsze odtworzenie błędu, tzn. sprawdzenie go przez IT – na takich samych danych i w takich samych okolicznościach (kolejność czynności), w jakich się wydarzył.

ZRZUT EKRANU Dołączenie do Zgłoszenia błędu zrzutu z ekranu jest elementem niezbędnym do zorientowania się po stronie IT, w jakim dokładnie środowisku (baza, widok, okno) pojawił się błąd.

INFORMACJE MERYTORYCZNE W przypadku błędnych kwot/wartości widniejących w programie (podsumowanie dokumentu, stan w magazynie) w komunikacie zgłoszenia – w celu szybszej diagnozy problemu, warto dodatkowo napisać, jaka kwota/wartość jest wg użytkownika prawidłowa i skąd ona się bierze.


JPK V.7 - Jak wybierać GTU?

Instrukcja VDEK JPKv7 w systemie Petra24