PETRA - Dekoracyjna 3b, Zielona Góra

Nasze lokalne oddziały

+48 571 226 732

Poniedziałek - piątek: 07:00 - 16:00

kontakt@biuropetra.pl

Nasze biura księgowe

kontakt@biuropetra.pl

O nas

/O nas

Jesteśmy zespołem profesjonalistów, którego celem jest świadczenie usług księgowych i kadrowych na wysokim poziomie – w oparciu o nowoczesne technologie, z wartością dodaną dla przedsiębiorców w postaci systemu Petra24.

Są wśród nas wysokiej klasy specjaliści od księgowości, rachunkowości zarządczej i spraw kadrowo-płacowych oraz programiści i wdrożeniowcy, którzy stworzyli i ciągle rozwijają system Petra24. Klienci Biura Petra bardzo cenią sobie relacje ze „swoimi” księgowymi, których profesjonalizm, w połączeniu ze zrozumieniem ich potrzeb, daje poczucie bezpieczeństwa wielu przedsiębiorcom.

Nasza idea:

Stajemy się ogólnopolskim liderem w dziedzinie usług księgowych dzięki oferowaniu klientom dostępnego finansowo rozwiązania „szytego na miarę”, tj. obsługi i systemu wspierających indywidualne procesy w firmie, m.in. zarządcze, zakupowe, sprzedażowe, logistyczne, administracyjne, a połączenie szeregu kompetencji i ciągły rozwój, to gwarancja dla naszych klientów, że zawsze będziemy w stanie dać potrzebne im rozwiązanie.

Co jeszcze nas wyróżnia?

  • Dojrzałość – Petra jest na rynku od 2010 roku, posiada ponad 30-to osobowy zespół pracujący w różnych lokalizacjach., a większość jego członków może się pochwalić naprawdę bogatym specjalistycznym doświadczeniem.
  • Zasięg i zakres – obsługujemy spółki z całej Polski, niezależnie od ich lokalizacji oraz języka, uzupełniając usługi o system klasy ERP, także z indywidualnymi rozwiązaniami.
  • Napęd hybrydowy – jesteśmy jedynym w Polsce dostawcą usług księgowych świadczących obsługę w oparciu o własny system IT, z własnym zespołem programistyczno-wdrożeniowym.
  • Pęd do rozwoju – przede wszystkim stawiamy na rozwój ludzi, bez ustanku doskonalimy i rozwijamy także nasz system i technologie, a co najważniejsze – wspieramy rozwój firm naszych klientów wnosząc poczucie bezpieczeństwa, innowacyjność, materiał decyzyjny i system, który będzie zmieniał się wraz z ich firmą.

W kwestii finansów i podatków – zaufanie to podstawa!

Wybierając dostawcę usług księgowych przedsiębiorcy porównują cenniki i certyfikaty, sprawdzają opinie, czasem „zasięgają języka”. Weryfikują biura rachunkowe w internecie i w bezpośrednich rozmowach. Ostatecznie jednak decyzja o wyborze oparta jest na zaufaniu – na podstawie zebranych informacji przedsiębiorca ufa, że wybiera solidne biuro rachunkowe, z którym jego firma i on będą bezpieczni.

Nam zaufało już ponad 300 przedsiębiorców!

  • Obsługujemy cały przekrój sektora MŚP, a także kilka tzw. dużych przedsiębiorstw i NGO. W gronie naszych klientów są osoby samozatrudnione, start-up’y, firmy rodzinne, spółki kapitałowe, oddziały przedsiębiorstw zagranicznych oraz stowarzyszenia i fundacje.
  • Wśród przedsiębiorców współpracujących z Biurem Petra są przedstawiciele różnych branż, m.in. transport, handel, produkcja, usługi. Są to często firmy działające na rynkach międzynarodowych.
  • śród naszych Klientów sporą grupę stanowią przedsiębiorcy zagraniczni prowadzący swoje biznesy na terenie Polski. Im oferujemy obsługę i system Petra24 w wybranym języku obcym.
  • Część przedsiębiorców z nami rozpoczęła swoją przygodę z działalnością gospodarczą czy prowadzeniem spółki, jednak większość Klientów nawiązało współpracę z Biurem Petra jako podmioty istniejące już na rynku.
  • Z outsourcingu kadr i płac w Biurze Petra korzysta obecnie kilkanaście przedsiębiorstw. Łącznie obsługujemy ponad 1000 pracowników.

Wszystkim naszym Klientom dziękujemy za zaufanie, którym obdarzyli nas wybierając swojego dostawcę usług księgowych!

Nam możesz zaufać

Poznajmy się bliżej

Idea Biura Petra

Petra powstała w 2010 roku w celu świadczenia usług księgowych w nowatorski sposób – poprzez powiązanie ich z innowacyjnymi rozwiązaniami IT. Działalność rozpoczęła się w głównej siedzibie firmy, przy Placu Matejki w Zielonej Górze. Pierwszy skład zespołu tworzyły trzy osoby, które nadal związane są ze spółką. Połączenie obu wymienionych wyżej dziedzin w jednej usłudze miało dać przedsiębiorcom możliwość korzystania z nowoczesnego systemu do prowadzenia firmy w ramach obsługi księgowej niezależnie od ich lokalizacji. Idea sprawdziła się w praktyce – klienci Biura Petra korzystają z dostarczanego przez spółkę systemu w podobny sposób, co obsługujący ich księgowi, pracując na tych samych danych, choć w innym zakresie dostępu.

Początki firmy i pierwsze nagrody

Początki Petry to prace nad stworzeniem systemu IT, na którym miała być oparta przyszła działalność biura rachunkowego. Działania te były prowadzone m.in. w ramach realizacji projektu z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 8.1, którego celem było zautomatyzowanie i zwiększenie produktywności procesu obsługi klientów biura rachunkowego prowadzonego przez spółkę. Powstały wówczas pierwsze okna, tabele, zestawienia, raporty, a przede wszystkim pierwsze usprawnienia do pracy księgowej, tj. automatyzacje i systemy weryfikujące poprawność. Projekt został zrealizowany z sukcesem, a usługi Petry, poza zaufaniem kolejnych klientów, zdobywały dodatkowe bonusy i nagrody:

  • wygrana w regionalnym plebiscycie Nasze Dobre Lubuskie w 2011r. – za nowoczesne rozwiązania i wysoką jakość w świadczeniu usług księgowych,
  • ten sukces został powtórzony w 2012 – nagroda NDL za „Nowoczesną obsługę kadr i płac”.

Ważnym wydarzeniem w skali ogólnopolskiej była wygrana w konkursie PARP i Ministerstwa Gospodarki na Innowacyjną E-usługę „Wspieramy e-biznes 2012”. Jako laureat konkursu, Petra prezentowała swoje rozwiązanie na targach CEBIT 2013 w Hanowerze oraz uczestniczyła w misji gospodarczej do Doliny Krzemowej.

Rozwój biura i systemu IT

Z miesiąca na miesiąc przybywali kolejni klienci, coraz bardziej wymagający, jeśli chodzi o zakres współpracy. Zaczęły pojawiać się zapytania o integracje B2B – ze sklepami internetowymi, z innymi systemami, które działały już w firmie klienta. W związku z tym naturalnym krokiem był projekt PO IG 8.2, który polegał na opracowaniu platformy B2B do zautomatyzowania procesów wymiany danych. Dzięki takiemu rozwiązaniu usprawniona miała zostać współpraca pomiędzy biurem a jego klientami oraz organami administracji publiczno-prawnej.

I po raz kolejny, z sukcesem zrealizowany projekt otworzył firmę na kolejne możliwości – Petra zaczęła działać na rynku ogólnopolskim. Rozpoczął się proces „zdalnej obsługi księgowej’, to znaczy firm z dowolnych lokalizacji na terenie całego kraju. oraz tworzenia sieci centralnie zarządzanych oddziałów, a także możliwość zaoferowania usług księgowych większym firmom, potrzebującym bardziej zaawansowanych rozwiązań IT do świadczenia usług księgowych.

Petra dziś

Od kilku lat Petra prężnie rozwija się, jest liderem na rynku lokalnym i zaczyna coraz bardziej liczyć się w skali ogólnokrajowej. Nie ma miesiąca, by nie zgłaszało się kilku klientów. Ci więksi często czekają na przełom roku, gdyż jest to najbardziej praktyczny moment na zmianę służb księgowych i systemu IT w dużej firmie. Zatrudnienie wzrosło od początkowych 3 do ponad 30 osób obecnie. Spółka posiada dwie lokalizacje w Zielonej Górze oraz oddział w Poznaniu.

Odbiorcami usług księgowych i kadrowych jest obecnie ponad 220 przedsiębiorstw MŚP z różnych branż i o zróżnicowanej wielkości i charakterze działalności. Początkowo, zgodnie z klastyczną formułą funkcjonowania biur rachunkowych, dominowali klienci tzw. lokalni. Z czasem zaczęło przybywać klientów z obszaru całego kraju, a ich stosunek utrzymuje się na poziomie ok. 1:1.

Wraz ze wzrostem firmy oraz rozwojem systemu Petra24 ewaluowała struktura klientów – stale zwiększa się udział większych, bardziej złożonych, nowocześnie zarządzanych, szybko rozwijających się przedsiębiorstw, o większych potrzebach w zakresie usług księgowych i/lub dostosowania systemu IT do ich indywidualnych wymagań.

Plany, plany, plany

Strategia rozwoju firmy zakłada dalszy rozwój Centrum księgowego przy ul. Dekoracyjnej w Zielonej Górze oraz oddziału w Poznaniu. W przyszłości Petra planuje otwieranie kolejnych oddziałów na terenie Polski. System, na którym Biuro Petra opiera swoje usługi, jest gotowy na obsługę większych przedsiębiorstw, o bardziej złożonych procesach i w tym kierunku Petra będzie konsekwentnie zmierzać.

Nie ma znaczenia, gdzie fizycznie znajdują się i działają nasi Klienci, na jakich zasadach rozliczają swoje firmy – nowoczesne technologie pozwalają nam obsługiwać podmioty z terenu całej Polski.

Pełna księgowość (Księgi handlowe), Podatkowa Książka Przychodów i Rozchodów (PKPiR) czy Ryczałt Ewidencjonowany – nasze rozwiązania gwarantują wysoką jakość, wygodę komunikacji i bonus dla przedsiębiorców – dostęp do systemu Petra24. Zdalna obsługa kadr i płac też nie ma dla nas tajemnic!

Kroki formalne odbywają się pod okiem opiekuna z Biura Obsługi Klienta, który przekaże Ci wszystkie potrzebne informacje i dokumenty, a także odpowie na Twoje pytania.

1. Podpisujesz z nami umowę

Poznajemy Twoją firmę:

  • w jakiej działasz branży?
  • jak prowadzisz swój biznes?
  • jak rozliczasz się z podatków?
  • jakie procesy w Twojej firmie mógłby wspierać system Petra24?

Rozpoznajemy warunki, potrzeby i możliwości współpracy, jeśli są wskazania – robimy indywidualne ustalenia i plan wdrożenia.

Ty wybierasz wygodny dla Ciebie sposób dostawy dokumentów: dowóz, poczta, kurier lub skan. Otrzymujesz umowę na maila – podpisujesz i odsyłasz. Podobnie jak pełnomocnictwa do Twojego US i oddziału ZUS.

2. Dostajesz dostęp Petra24

Otrzymasz dane do zalogowania się. Od tej pory wystawiasz faktury, analizujesz należności, pilnujesz zobowiązań, korzystasz z archiwum online – wygodnie prowadzisz firmę bez dodatkowych opłat.

3. Pomagamy przenieść dokumenty

Jeśli przechodzisz do nas z innego biura lub przenosisz swój dział księgowości czy kadr, możesz liczyć na nasze wsparcie w sprawnym przeniesieniu Twoich dokumentów i danych. Zapoznamy też osoby delegowane do kontaktu z nami z zasadami współpracy i z możliwościami systemu.

4. Dostarczasz dokumenty, my księgujemy

Przekazujesz nam dokumenty kosztowe w wybrany sposób – oryginały (dowóz, poczta, kurier) czy skany bezpośrednio do systemu Petra24, a reszta należy do nas – księgujemy, wyliczamy podatki, wysyłamy deklaracje, udostępniamy wyniki do Twoich analiz i decyzji…

Oferujemy współpracę opartą o jeden z dwóch modeli: Klasyczne Biuro lub Nowoczesna Firma

Za księgowanie i podatki zawsze odpowiada Biuro Petra, a różnica polega na tym, kto wprowadza dokumenty kosztowe do Petra24. Wybierz więc sposób dostarczania dokumentów zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami. Pamiętaj przy tym, że niezależnie od modelu współpracy – każdy Klient Biura Petra może w Petra24 wystawiać faktury sprzedaży, prowadzić rozrachunki i wygodnie analizować dane finansowe swojej firmy.

Klasyczne Biuro – KB

  • dostarczasz dokumenty do Biura Petra (dowóz, poczta, kurier)
  • my wprowadzamy dane do Petra24
  • Ty masz do nich dostęp online

Nowoczesna Firma – NF

  • wprowadzasz skany dokumentów oraz podstawowe dane do Petra24
    (dokument źródłowy zawsze online)
  • od razu widzi je Twoja księgowa
  • przechowujesz oryginały dokumentów

Klasyczne Biuro – zapewniamy Klientom wszystko to, co tradycyjnie oferuje biuro rachunkowe, jednocześnie w cenie obsługi dajemy program do prowadzenia firmy działający przez Internet. Klienci dostarczają oryginały dokumentów do Biura Petra – osobiście, kurierem lub pocztą. My zajmujemy się księgowaniem, przygotowaniem przelewów i deklaracji, które wysyłamy do US i ZUS, a Klienci mają całodobowy dostęp do archiwalnych i bieżących danych finansowych swojej firmy.

Nowoczesna Firma – Klienci wprowadzają skany dokumentów kosztowych oraz podstawowe dane z dokumentów do Petra24, dzięki czemu sami mają zawsze wgląd do dokumentu źródłowego i odpowiadają za przechowywanie oryginałów tych dokumentów. Dalej jest już pełna odpowiedzialność biura, jak w modelu Klasyczne Biuro. Mamy doświadczenie w obsługiwaniu kontroli skarbowych na odległość – Klienci udostępniają tylko miejsce i segregatory z dokumentami – kontakt z Urzędem Skarbowym jest po stronie biura.

Jeżeli jesteś zainteresowany innym rozwiązaniem lub połączeniem cech obu modeli, zgłoś to nam – znajdziemy rozwiązanie.

REDUKCJA KOSZTÓW I RYZYKA

  • nie potrzebujesz miejsca, zatrudnienia, sprzętu, programów i aktualnej wiedzy
    związanych z prowadzeniem księgowości czy kadr w firmie

WYGODA I BEZPIECZEŃSTWO

  • dzięki kompleksowej i profesjonalnej obsłudze biura rachunkowego masz usługi księgowe, outsourcing kadr i płac oraz nasze wsparcie
  • nasz kilkudziesięcioosobowy zespół zapewni Ci ciągłość i stabilność obsługi

NIE POTRZEBUJESZ PROGRAMU DO FAKTUROWANIA

  • u nas fakturowanie w cenie usług
  • wysyłasz faktury mailem bezpośrednio z systemu Petra24
  • do tego wygodne narzędzia do podręcznej analizy danych
  • połączenie z rozrachunkami pozwala wygodnie pilnować spłat i korzystać z modułu windykacyjnego

DOSTĘP DO NOWYCH TECHNOLOGII

  • oferujemy nowoczesne oprogramowanie do prowadzenia firmy
  • system Petra24 może „rosnąć” wraz z Twoją firmą – do rozmiarów ERP

ARCHIWUM ONLINE

  • teraz skany faktur i potrzebne informacje masz pod ręką 24/7
  • możesz załączać także inne dokumenty występujące w Twojej działalności:
    umowy, rysunki techniczne itp.
  • elektroniczna teczka akt osobowych, e-kartoteki pracownicze

STAŁY DOSTĘP DO DANYCH ONLINE I OFFLINE

  • przez Internet, z możliwością pracy nawet podczas przerw w dostępie do Internetu
  • nie jesteś ograniczony godzinami biura

OSZCZĘDNOŚĆ KOSZTÓW I CZASU

  • dojazd do biura rachunkowego i stanie w korkach nie są już koniecznością

NIEZALEŻNOŚĆ I KOMFORT

  • możesz zlecić prowadzenie księgowości poza terenem zamieszkania lub prowadzenia działalności

BEZPIECZEŃSTWO DANYCH

  • wybierając Biuro Petra, nie musisz nigdzie się rejestrować, a Twoje dane są zawsze bezpieczne

Jeśli interesuje Cię coś więcej, niż to, co oferujemy w standardzie, czyli na przykład:

  • obsługa lub system w języku obcym,
  • obsługa wielu punktów sprzedaży,
  • moduł do prowadzenia magazynów,
  • więcej niż jednego użytkownika Petra24,
  • rozliczanie produkcji,
  • narzędzia do rachunkowości zarządczej,
  • integracje w Twoim systemem.

Po rozpoznaniu Twoich potrzeb i procesów biznesowych zaproponujemy optymalne rozwiązanie.

Często nie zdajemy sobie sprawy z tego, że cyfrowa chmura (cloud computing) towarzyszy nam na każdym kroku – w niej wykonujemy przelewy, oglądamy firmy, trzymamy dokumenty z pracy…

  • dane przechowywane na wirtualnych dyskach – z naszego komputera możemy je przeglądać i edytować
  • usługi polegają na przetwarzaniu informacji na zewnętrznych serwerach
  • użytkownik ma możliwość korzystania z zaawansowanych technologii IT bez konieczności instalowania na własnych urządzeniach całych programów, często skomplikowanych i wymagających dobrego sprzętu
  • wystarczy zwykły komputer, gdyż za poprawność działania programów i przetwarzanie danych odpowiadają firmy oferujące usługi w chmurze
  • użytkownik chmury nie martwi się o utrzymanie serwerów i nie musi pamiętać o robieniu kopii zapasowych

Tak właśnie działają obecnie banki, urzędy i firmowe systemy IT oraz system Petra24:

  • Klienci Biura Petra instalują na swoich komputerach „wtyczkę” do systemu
  • zaszyfrowane informacje przesyłają się między klientami a księgowymi „w tle”, bez ingerencji użytkowników
  • dane przechowywane są na bezpiecznych serwerach w Data Center
  • w przyszłości system Petra24 będzie dostępny także na urządzeniach mobilnych – smartfony i tablety