Jesteśmy zespołem profesjonalistów, którego celem jest świadczenie usług księgowych i kadrowych na wysokim poziomie – w oparciu o nowoczesne technologie, z wartością dodaną dla przedsiębiorców w postaci systemu Petra24.
Są wśród nas wysokiej klasy specjaliści od księgowości, rachunkowości zarządczej i spraw kadrowo-płacowych oraz programiści i wdrożeniowcy, którzy stworzyli i ciągle rozwijają system Petra24. Klienci Biura Petra bardzo cenią sobie relacje ze „swoimi” księgowymi, których profesjonalizm, w połączeniu ze zrozumieniem ich potrzeb, daje poczucie bezpieczeństwa wielu przedsiębiorcom.
Stajemy się ogólnopolskim liderem w dziedzinie usług księgowych dzięki oferowaniu klientom dostępnego finansowo rozwiązania „szytego na miarę”, tj. obsługi i systemu wspierających indywidualne procesy w firmie, m.in. zarządcze, zakupowe, sprzedażowe, logistyczne, administracyjne, a połączenie szeregu kompetencji i ciągły rozwój, to gwarancja dla naszych klientów, że zawsze będziemy w stanie dać potrzebne im rozwiązanie.
Wybierając dostawcę usług księgowych przedsiębiorcy porównują cenniki i certyfikaty, sprawdzają opinie, czasem „zasięgają języka”. Weryfikują biura rachunkowe w internecie i w bezpośrednich rozmowach. Ostatecznie jednak decyzja o wyborze oparta jest na zaufaniu – na podstawie zebranych informacji przedsiębiorca ufa, że wybiera solidne biuro rachunkowe, z którym jego firma i on będą bezpieczni.
Wszystkim naszym Klientom dziękujemy za zaufanie, którym obdarzyli nas wybierając swojego dostawcę usług księgowych!
Petra powstała w 2010 roku w celu świadczenia usług księgowych w nowatorski sposób – poprzez powiązanie ich z innowacyjnymi rozwiązaniami IT. Działalność rozpoczęła się w głównej siedzibie firmy, przy Placu Matejki w Zielonej Górze. Pierwszy skład zespołu tworzyły trzy osoby, które nadal związane są ze spółką. Połączenie obu wymienionych wyżej dziedzin w jednej usłudze miało dać przedsiębiorcom możliwość korzystania z nowoczesnego systemu do prowadzenia firmy w ramach obsługi księgowej niezależnie od ich lokalizacji. Idea sprawdziła się w praktyce – klienci Biura Petra korzystają z dostarczanego przez spółkę systemu w podobny sposób, co obsługujący ich księgowi, pracując na tych samych danych, choć w innym zakresie dostępu.
Początki Petry to prace nad stworzeniem systemu IT, na którym miała być oparta przyszła działalność biura rachunkowego. Działania te były prowadzone m.in. w ramach realizacji projektu z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 8.1, którego celem było zautomatyzowanie i zwiększenie produktywności procesu obsługi klientów biura rachunkowego prowadzonego przez spółkę. Powstały wówczas pierwsze okna, tabele, zestawienia, raporty, a przede wszystkim pierwsze usprawnienia do pracy księgowej, tj. automatyzacje i systemy weryfikujące poprawność. Projekt został zrealizowany z sukcesem, a usługi Petry, poza zaufaniem kolejnych klientów, zdobywały dodatkowe bonusy i nagrody:
Ważnym wydarzeniem w skali ogólnopolskiej była wygrana w konkursie PARP i Ministerstwa Gospodarki na Innowacyjną E-usługę „Wspieramy e-biznes 2012”. Jako laureat konkursu, Petra prezentowała swoje rozwiązanie na targach CEBIT 2013 w Hanowerze oraz uczestniczyła w misji gospodarczej do Doliny Krzemowej.
Z miesiąca na miesiąc przybywali kolejni klienci, coraz bardziej wymagający, jeśli chodzi o zakres współpracy. Zaczęły pojawiać się zapytania o integracje B2B – ze sklepami internetowymi, z innymi systemami, które działały już w firmie klienta. W związku z tym naturalnym krokiem był projekt PO IG 8.2, który polegał na opracowaniu platformy B2B do zautomatyzowania procesów wymiany danych. Dzięki takiemu rozwiązaniu usprawniona miała zostać współpraca pomiędzy biurem a jego klientami oraz organami administracji publiczno-prawnej.
I po raz kolejny, z sukcesem zrealizowany projekt otworzył firmę na kolejne możliwości – Petra zaczęła działać na rynku ogólnopolskim. Rozpoczął się proces „zdalnej obsługi księgowej’, to znaczy firm z dowolnych lokalizacji na terenie całego kraju. oraz tworzenia sieci centralnie zarządzanych oddziałów, a także możliwość zaoferowania usług księgowych większym firmom, potrzebującym bardziej zaawansowanych rozwiązań IT do świadczenia usług księgowych.
Od kilku lat Petra prężnie rozwija się, jest liderem na rynku lokalnym i zaczyna coraz bardziej liczyć się w skali ogólnokrajowej. Nie ma miesiąca, by nie zgłaszało się kilku klientów. Ci więksi często czekają na przełom roku, gdyż jest to najbardziej praktyczny moment na zmianę służb księgowych i systemu IT w dużej firmie. Zatrudnienie wzrosło od początkowych 3 do ponad 30 osób obecnie. Spółka posiada dwie lokalizacje w Zielonej Górze oraz oddział w Poznaniu.
Odbiorcami usług księgowych i kadrowych jest obecnie ponad 220 przedsiębiorstw MŚP z różnych branż i o zróżnicowanej wielkości i charakterze działalności. Początkowo, zgodnie z klastyczną formułą funkcjonowania biur rachunkowych, dominowali klienci tzw. lokalni. Z czasem zaczęło przybywać klientów z obszaru całego kraju, a ich stosunek utrzymuje się na poziomie ok. 1:1.
Wraz ze wzrostem firmy oraz rozwojem systemu Petra24 ewaluowała struktura klientów – stale zwiększa się udział większych, bardziej złożonych, nowocześnie zarządzanych, szybko rozwijających się przedsiębiorstw, o większych potrzebach w zakresie usług księgowych i/lub dostosowania systemu IT do ich indywidualnych wymagań.
Strategia rozwoju firmy zakłada dalszy rozwój Centrum księgowego przy ul. Dekoracyjnej w Zielonej Górze oraz oddziału w Poznaniu. W przyszłości Petra planuje otwieranie kolejnych oddziałów na terenie Polski. System, na którym Biuro Petra opiera swoje usługi, jest gotowy na obsługę większych przedsiębiorstw, o bardziej złożonych procesach i w tym kierunku Petra będzie konsekwentnie zmierzać.
Nie ma znaczenia, gdzie fizycznie znajdują się i działają nasi Klienci, na jakich zasadach rozliczają swoje firmy – nowoczesne technologie pozwalają nam obsługiwać podmioty z terenu całej Polski.
Pełna księgowość (Księgi handlowe), Podatkowa Książka Przychodów i Rozchodów (PKPiR) czy Ryczałt Ewidencjonowany – nasze rozwiązania gwarantują wysoką jakość, wygodę komunikacji i bonus dla przedsiębiorców – dostęp do systemu Petra24. Zdalna obsługa kadr i płac też nie ma dla nas tajemnic!
Kroki formalne odbywają się pod okiem opiekuna z Biura Obsługi Klienta, który przekaże Ci wszystkie potrzebne informacje i dokumenty, a także odpowie na Twoje pytania.
Poznajemy Twoją firmę:
Rozpoznajemy warunki, potrzeby i możliwości współpracy, jeśli są wskazania – robimy indywidualne ustalenia i plan wdrożenia.
Ty wybierasz wygodny dla Ciebie sposób dostawy dokumentów: dowóz, poczta, kurier lub skan. Otrzymujesz umowę na maila – podpisujesz i odsyłasz. Podobnie jak pełnomocnictwa do Twojego US i oddziału ZUS.
Otrzymasz dane do zalogowania się. Od tej pory wystawiasz faktury, analizujesz należności, pilnujesz zobowiązań, korzystasz z archiwum online – wygodnie prowadzisz firmę bez dodatkowych opłat.
Jeśli przechodzisz do nas z innego biura lub przenosisz swój dział księgowości czy kadr, możesz liczyć na nasze wsparcie w sprawnym przeniesieniu Twoich dokumentów i danych. Zapoznamy też osoby delegowane do kontaktu z nami z zasadami współpracy i z możliwościami systemu.
Przekazujesz nam dokumenty kosztowe w wybrany sposób – oryginały (dowóz, poczta, kurier) czy skany bezpośrednio do systemu Petra24, a reszta należy do nas – księgujemy, wyliczamy podatki, wysyłamy deklaracje, udostępniamy wyniki do Twoich analiz i decyzji…
Za księgowanie i podatki zawsze odpowiada Biuro Petra, a różnica polega na tym, kto wprowadza dokumenty kosztowe do Petra24. Wybierz więc sposób dostarczania dokumentów zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami. Pamiętaj przy tym, że niezależnie od modelu współpracy – każdy Klient Biura Petra może w Petra24 wystawiać faktury sprzedaży, prowadzić rozrachunki i wygodnie analizować dane finansowe swojej firmy.
Klasyczne Biuro – zapewniamy Klientom wszystko to, co tradycyjnie oferuje biuro rachunkowe, jednocześnie w cenie obsługi dajemy program do prowadzenia firmy działający przez Internet. Klienci dostarczają oryginały dokumentów do Biura Petra – osobiście, kurierem lub pocztą. My zajmujemy się księgowaniem, przygotowaniem przelewów i deklaracji, które wysyłamy do US i ZUS, a Klienci mają całodobowy dostęp do archiwalnych i bieżących danych finansowych swojej firmy.
Nowoczesna Firma – Klienci wprowadzają skany dokumentów kosztowych oraz podstawowe dane z dokumentów do Petra24, dzięki czemu sami mają zawsze wgląd do dokumentu źródłowego i odpowiadają za przechowywanie oryginałów tych dokumentów. Dalej jest już pełna odpowiedzialność biura, jak w modelu Klasyczne Biuro. Mamy doświadczenie w obsługiwaniu kontroli skarbowych na odległość – Klienci udostępniają tylko miejsce i segregatory z dokumentami – kontakt z Urzędem Skarbowym jest po stronie biura.
Jeżeli jesteś zainteresowany innym rozwiązaniem lub połączeniem cech obu modeli, zgłoś to nam – znajdziemy rozwiązanie.
REDUKCJA KOSZTÓW I RYZYKA
WYGODA I BEZPIECZEŃSTWO
NIE POTRZEBUJESZ PROGRAMU DO FAKTUROWANIA
DOSTĘP DO NOWYCH TECHNOLOGII
ARCHIWUM ONLINE
STAŁY DOSTĘP DO DANYCH ONLINE I OFFLINE
OSZCZĘDNOŚĆ KOSZTÓW I CZASU
NIEZALEŻNOŚĆ I KOMFORT
BEZPIECZEŃSTWO DANYCH
Po rozpoznaniu Twoich potrzeb i procesów biznesowych zaproponujemy optymalne rozwiązanie.
Często nie zdajemy sobie sprawy z tego, że cyfrowa chmura (cloud computing) towarzyszy nam na każdym kroku – w niej wykonujemy przelewy, oglądamy firmy, trzymamy dokumenty z pracy…
Tak właśnie działają obecnie banki, urzędy i firmowe systemy IT oraz system Petra24: