By zalogować się do systemu Petra24 pobierz plik instalacyjny na swój komputer:
POBIERZWyświetli się okno pobranych plików lub odnajdź go w katalogu Pobrane.
Zainstaluj – uruchom pobrany plik i przejdź proces instalacji zgodnie z instrukcją
Uruchom program – otwórz program klikając w jego ikonkę na swoim pulpicie lub przez menu Start – Destiny ERP
Wpisz dane – na oknie logowania wpisz otrzymane od nas dane dostępowe.
Firma: (numer bazy klienta, którą otrzymałeś)
Użytkownik: (nazwa użytkownika jaką otrzymałeś)
Hasło: (Twoje hasło)
Nie masz danych do logowania?
Zobacz, jak:
Tu dowiesz się, jak korzystać z Petra24 według własnych potrzeb i wymagań
Co chcesz zrobić – wystawić fakturę, wysłać wezwanie do zapłaty czy zmienić adres firmy? Wybierz z głównego menu lub z ikonek na pulpicie.
Niezależnie od tego, czy prowadzisz książkę przychodów i rozchodów, czy pełną księgowość albo masz magazyn i zatrudniasz pracowników, po zalogowaniu się do Petra24 wyświetla się główne okno programu z menu zawierającym wszystkie skonfigurowane dla Ciebie opcje.
Najczęściej wybierane zestawienia i katalogi dostępne są przez ikony na pulpicie Petra 24.faq-
Uruchamiane opcje pokazywane są na odpowiednio zatytułowanych zakładkach, pomiędzy którymi możesz swobodnie przechodzić, bez konieczności zamykania poprzednich. Dzięki temu możesz wygodniej analizować i porównywać dane z różnych źródeł lub okresów w tym samym czasie, np. porównanie miesięcznych obrotów w kwartale – otwierasz trzy zakładki ze sprzedażą, na każdej filtrujesz odpowiedni miesiąc i porównujesz podsumowania zestawień. To samo możesz zrobić dla konkretnego klienta wyszukując jego dane na zestawieniu sprzedaży.
Chcesz zamknąć zakładkę – kliknij na niej X. Wszystkie zakładki zamykają się automatycznie przy wyjściu z programu. Chcesz wrócić na pulpit z głównymi ikonami – kliknij w ikonkę Petra po lewej stronie, przed zakładkami.
Klienci Biura Petra mają możliwość wystawiania faktur i rachunków z systemu Petra24 – w cenie usług księgowych!
To tylko niektóre atuty fakturowania w Petra24.
Po rozpoczęciu pracy z Petra24 wybierz Dokumenty sprzedaży lub w Sprzedaż w menu głównym. Kliknij Dodaj.
Rozpocznij wystawianie dokumentu od wybrania właściwego typu z katalogu – domyślnie podpowiada się Faktura VAT lub Rachunek.
Następnie wybierz Datę wystawienia oraz Datę sprzedaży. W tym miejscu możesz też podjąć decyzję o ręcznym nadaniu numeru dokumentu sprzedaży. Ręczna numeracja przydatna jest w momencie rozpoczęcia pracy z programem, gdy mamy już wystawione faktury i chcemy kontynuować dotychczasową numerację, oraz w przypadku wystawiania dokumentów na przemian ręcznie i w programie.
Kolejny krok to wybór Kontrahenta, wpisując w polu Kontrahent np. fragment jego nazwy lub numeru NIP. Nie ma przy tym znaczenia, w jakim formacie zapisany został NIP danego kontrahenta przy wprowadzanie go do programu (z kreskami czy bez). Uzyskamy listę tych kontrahentów, których dane spełniają wpisany przez nas warunek.
Rachunkowość to główny filar naszej działalności. Idąc z postępem czasu, wprowadzamy i dostarczamy klientom rozwiązania, które usprawniają pewne procesy. Dzięki temu nasi klienci zaoszczędzą czas, który poświęciliby na wypełnianie wniosków czy deklaracji. Przygotowaliśmy wstępny rejestr dokumentów, czyli archiwum, w którym klienci mogą przechowywać większość faktur i nie tylko. Ponadto jest to bezpieczna forma przechowywania plików PDF z formularzami i wnioskami.
Przygotowana przez nas platforma umożliwia wprowadzanie rozliczeń, a podpisaną umowę można podpiąć pod kontrahenta. Dodatkowo wstępny rejestr dokumentów można udostępnić księgowej, która będzie miała bieżący wgląd do deklaracji i innych informacji.
Przygotuj dokument do wprowadzenia w formacie pdf – zeskanuj lub zapisz załącznik z maila
Wybierz Wstępny Rejestr Dokumentów (WRD) – z menu Zdarzenia lub bezpośrednio z pulpitu
Kliknij Dodaj i wybierz typ wprowadzanego dokumentu
Uzupełnij podstawowe dane, wybierz kontrahenta i – Załącz plik
Teraz masz zestawienie ilościowe i wartościowe sprzedaży dla poszczególnych kontrahentów w wybranym okresie
Pamiętaj! Analogiczne analizy można robić na dowolnych zestawieniach, np.:
Możliwość korzystania z oferty biura rachunkowego z siedzibą na drugim końcu kraju. To tylko niektóre z najważniejszych zalet księgowości w chmurze, zwanej też księgowością online. Liczne zalety tego rozwiązania oraz wygodna forma współpracy sprawiają, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się właśnie na takie rozwiązanie.
Księgowość online opiera się na udostępnieniu użytkownikowi programu bądź aplikacji działającej za pośrednictwem Internetu. Wszystkie dane oraz oprogramowanie znajdują się na serwerze dostawcy, natomiast wszelkiego rodzaju zmiany i aktualizacje są nanoszone w trybie online.
Księgowość w chmurze należy do nowoczesnych, bezpiecznych rozwiązań. Dostęp do danych jest odpowiednio chroniony dzięki wykorzystaniu zaawansowanej technologii. Program przechowuje ponadto kopie danych, a dokumentacja w wersji cyfrowej jest trwalsza niż papierowa.
System Petra24 został zbudowany w oparciu o platformę Destiny, która umożliwia dostarczanie do Klienta systemu wspomagającego zarządzanie „uszytego na miarę” pod aktualne jego potrzeby, z możliwością rozwoju w przyszłości.
Dzięki technologii komponentowej z tego samego narzędzia można korzystać w małej firmie, np. do fakturowania i rozrachunków, jak i w podmiocie, który m.in.:
Aplikacja Petra24 stanowi rozwinięcie funkcjonalności pracy z systemem Petra24 w zakresie możliwości wprowadzania i przeglądania danych na urządzeniach mobilnych. Użytkownikami aplikacji są wyłącznie użytkownicy systemu Petra24.
Zainteresowanych korzystaniem z aplikacji zapraszamy do pobrania z Google Play lub App Store oraz kontaktu z Biurem Obsługi Klienta lub opiekunem swojej firmy.
Instrukcja pracy z aplikacją Petra24 dla Klientów Biura Petra
Instrukcja do aplikacji mobilnej Petra24Proces logowania do aplikacji odbywa się podobnie, jak do systemu na komputerze – potrzebujesz:
Zeskanuj fakturę kosztową i zapisz w formacie PDF.
W celu zarejestrowania dokumentu, należy w oknie zdarzeń gospodarczych wybrać opcję Dodaj. W przypadku gdy dokument jest już wstępnie wprowadzony za pośrednictwem modułu WRD, należy wybrać Popraw, a następnie na pozycjach dokumentu wybrać Dodaj.
Po wciśnięciu Dodaj pokaże się drzewo zdarzeń gospodarczych. Podczas wyboru pierwszej pozycji decydujemy, czy wprowadzany dokument jest w grupie zakupu, sprzedaży czy jest to dokument księgowy. Np. wybierając zakup paliwa, rozpoczniemy wprowadzać dokument zakupowy. Przy kolejnej pozycji do wyboru z drzewa zdarzeń zostaną udostępnione zdarzenia możliwe podczas zakupu (np. zakup materiałów eksploatacyjnych, ale nie sprzedaż fiskalna). Wpisz w oknie szukaną frazę i wybierz z drzewa zdarzeń.
Załącz plik ze skanem dokumentu źródłowego.
Wpisz we właściwe pola podstawowe dane z dokumentu – numer, daty, kontrahent. Wprowadź pozycje zakupowe.
Pobierz pełną instrukcję ze zrzutami ekranu:
Instrukcja - pobierzWszędzie tam, gdzie to możliwe, szukamy sposobów na optymalizację pracy – naszej i Klientów Biura. Wyciągi bankowe są doskonałym przykładem tego, jak można zastąpić ręczne przepisywanie danych do systemów finansowo-księgowych ich importem z innych systemów.
Główne korzyści z importu wyciągów bankowych:
Sprawdź, jakie to proste i przekonaj się, jakie bezpieczne i wygodne!
Oto lista banków, z których obecnie realizowany jest import wyciągów bankowych do systemu Petra24. Sukcesywnie pracujemy nad adaptacją do formatów kolejnych banków. Jeżeli Twojego banku nie ma na liście, a jesteś zainteresowany importowaniem WB – napisz do nas!
Przygotuj plik z wyciągiem do zaimportowania: wyeksportuj z systemu bankowego e-wyciąg w formacie mt940 oraz PDF zapisz je na dysku pamiętając, że plik PDF w momencie przeniesienia do Petra24 zniknie z Twojego komputera.
Przygotuj plik z wyciągiem do wprowadzenia:
W menu Rozrachunki wybierz Bank, a następnie dodaj nowy wyciąg na właściwym koncie.
Zaczytaj PDF z wyciągiem i wskaż daty wyciągu bankowego.
Kliknij Wykonaj i Importuj wyciąg bankowy i wskaż pobrany wcześniej z banku plik.
Po wykonaniu importu wszystkie operacje z zaimportowanego wyciągu pojawią się w zakładce Operacje bankowe.
Przy imporcie pierwszych wyciągów operacje bankowe zazwyczaj zapisane są kolorem czerwonym, co oznacza, że nie został jeszcze przypisany do nich kontrahent. Podobnie dzieje się, gdy pojawia się pierwsza płatność związana z nowym kontrahentem.
Po poprawnym przyporządkowaniu kontrahenta, system przy imporcie kolejnych wyciągów rozpozna numer konta i sam przyporządkuje kontrahenta do operacji. Wtedy takie pozycje zapisane będą kolorem zielonym.
System Petra24 jest połączony z systemem obsługi zgłoszeń dostarczanym przez firmę Destiny Software. Takie rozwiązanie usprawnia zarządzanie zgłoszeniami po stronie służb IT, a zgłaszającym umożliwia śledzenie statutu przesłanych zgłoszeń. Zobacz poniżej, jak to działa!
Błąd – generalnie, działanie programu uniemożliwiające pracę lub błędnie prezentowane/przeliczone dane niezgodne ze stanem faktycznym, w tym:
Komunikat zgłoszenia/błędu – opis użytkownika, na podstawie którego służby IT rozpoznają sytuację, stawiają diagnozę i poszukują przyczyn w celu naprawy błędu i wyeliminowania problemu na przyszłość.
Do dokonywania zgłoszeń IT służą trzy kanały:
Każdy kanał dedykowany jest do innego rodzaju zgłoszeń, przy czym ostatni kanał (wiadomość e-mail) powinien być stosowany w ostateczności, gdy nie ma możliwości skorzystania z dwóch poprzednich (raport błędu i zgłoszenie serwisowe).
Okno do wysłania raportu błędu wyświetla się w systemie automatycznie, gdy w programie pojawi się błąd. Wówczas należy opisać komunikat błędu (szczegóły poniżej) i załączyć zrzut ekranu. Przesyłanie zrzutu ekranu osobną wiadomością mailową, zamiast przez Wyślij błąd w systemie, będzie przez IT ignorowane.
W przypadku wystąpienia w programie błędnych danych, należy wysłać zgłoszenie serwisowe przez przycisk: Serwis → Wyślij zgłoszenie serwisowe z miejsca/okna/wiersza w programie najbardziej odpowiedniego dla błędu, np.
Do wykorzystania w sytuacjach, gdy nie ma możliwości lub sensu wysyłania zgłoszenia bezpośrednio z programu, przy czym: przesyłanie zrzutu ekranu osobną wiadomością mailową, zamiast przez Wyślij zgłoszenie w systemie, będzie przez IT ignorowane.
Po przyjęciu zgłoszenia przez służby IT, osoba zgłaszająca otrzyma mailowo powiadomienie zawierające:
W celu uzyskania informacji o statusie zgłoszenia należy:
Wytyczne tworzenia komunikatu zgłoszenia/błędu:
LOKALIZACJA BŁĘDU Ważne jest jak najbardziej dokładne, precyzyjne określenie lokalizacji błędu – w komunikacie należy poinformować, gdzie w programie można zobaczyć rezultat błędu. Jest to istotne zwłaszcza, gdy błąd pojawił się w jakimś raporcie czy przy specyficznych ustawieniach filtrów.
CZYNNOŚCI POPRZEDZAJĄCE Komunikat zgłoszenia powinien zawierać dane, w tym opis czynności, które użytkownik wykonał tuż przed pojawieniem się błędu, które pozwolą na jak najdokładniejsze odtworzenie błędu, tzn. sprawdzenie go przez IT – na takich samych danych i w takich samych okolicznościach (kolejność czynności), w jakich się wydarzył.
ZRZUT EKRANU Dołączenie do Zgłoszenia błędu zrzutu z ekranu jest elementem niezbędnym do zorientowania się po stronie IT, w jakim dokładnie środowisku (baza, widok, okno) pojawił się błąd.
INFORMACJE MERYTORYCZNE W przypadku błędnych kwot/wartości widniejących w programie (podsumowanie dokumentu, stan w magazynie) w komunikacie zgłoszenia – w celu szybszej diagnozy problemu, warto dodatkowo napisać, jaka kwota/wartość jest wg użytkownika prawidłowa i skąd ona się bierze.