Jesteśmy zespołem profesjonalistów, którego celem jest świadczenie usług księgowych i kadrowych na wysokim poziomie – w oparciu o nowoczesne technologie, z wartością dodaną dla przedsiębiorców w postaci systemu Petra24.
Są wśród nas wysokiej klasy specjaliści od księgowości, rachunkowości zarządczej i spraw kadrowo-płacowych oraz programiści i wdrożeniowcy, którzy stworzyli i ciągle rozwijają system Petra24. Klienci Biura Petra bardzo cenią sobie relacje ze „swoimi” księgowymi, których profesjonalizm, w połączeniu ze zrozumieniem ich potrzeb, daje poczucie bezpieczeństwa wielu przedsiębiorcom.
Stajemy się ogólnopolskim liderem w dziedzinie usług księgowych dzięki oferowaniu klientom dostępnego finansowo rozwiązania „szytego na miarę”, tj. obsługi i systemu wspierających indywidualne procesy w firmie, m.in. zarządcze, zakupowe, sprzedażowe, logistyczne, administracyjne, a połączenie szeregu kompetencji i ciągły rozwój, to gwarancja dla naszych klientów, że zawsze będziemy w stanie dać potrzebne im rozwiązanie.
Wybierając dostawcę usług księgowych przedsiębiorcy porównują cenniki i certyfikaty, sprawdzają opinie, czasem „zasięgają języka”. Weryfikują biura rachunkowe w internecie i w bezpośrednich rozmowach. Ostatecznie jednak decyzja o wyborze oparta jest na zaufaniu – na podstawie zebranych informacji przedsiębiorca ufa, że wybiera solidne biuro rachunkowe, z którym jego firma i on będą bezpieczni.
Wszystkim naszym Klientom dziękujemy za zaufanie, którym obdarzyli nas wybierając swojego dostawcę usług księgowych!
Petra powstała w 2010 roku w celu świadczenia usług księgowych w nowatorski sposób – poprzez powiązanie ich z innowacyjnymi rozwiązaniami IT. Działalność rozpoczęła się w głównej siedzibie firmy, przy Placu Matejki w Zielonej Górze. Pierwszy skład zespołu tworzyły trzy osoby, które nadal związane są ze spółką. Połączenie obu wymienionych wyżej dziedzin w jednej usłudze miało dać przedsiębiorcom możliwość korzystania z nowoczesnego systemu do prowadzenia firmy w ramach obsługi księgowej niezależnie od ich lokalizacji. Idea sprawdziła się w praktyce – klienci Biura Petra korzystają z dostarczanego przez spółkę systemu w podobny sposób, co obsługujący ich księgowi, pracując na tych samych danych, choć w innym zakresie dostępu.
Początki Petry to prace nad stworzeniem systemu IT, na którym miała być oparta przyszła działalność biura rachunkowego. Działania te były prowadzone m.in. w ramach realizacji projektu z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 8.1, którego celem było zautomatyzowanie i zwiększenie produktywności procesu obsługi klientów biura rachunkowego prowadzonego przez spółkę. Powstały wówczas pierwsze okna, tabele, zestawienia, raporty, a przede wszystkim pierwsze usprawnienia do pracy księgowej, tj. automatyzacje i systemy weryfikujące poprawność. Projekt został zrealizowany z sukcesem, a usługi Petry, poza zaufaniem kolejnych klientów, zdobywały dodatkowe bonusy i nagrody:
Ważnym wydarzeniem w skali ogólnopolskiej była wygrana w konkursie PARP i Ministerstwa Gospodarki na Innowacyjną E-usługę „Wspieramy e-biznes 2012”. Jako laureat konkursu, Petra prezentowała swoje rozwiązanie na targach CEBIT 2013 w Hanowerze oraz uczestniczyła w misji gospodarczej do Doliny Krzemowej.
Z miesiąca na miesiąc przybywali kolejni klienci, coraz bardziej wymagający, jeśli chodzi o zakres współpracy. Zaczęły pojawiać się zapytania o integracje B2B – ze sklepami internetowymi, z innymi systemami, które działały już w firmie klienta. W związku z tym naturalnym krokiem był projekt PO IG 8.2, który polegał na opracowaniu platformy B2B do zautomatyzowania procesów wymiany danych. Dzięki takiemu rozwiązaniu usprawniona miała zostać współpraca pomiędzy biurem a jego klientami oraz organami administracji publiczno-prawnej.
I po raz kolejny, z sukcesem zrealizowany projekt otworzył firmę na kolejne możliwości – Petra zaczęła działać na rynku ogólnopolskim. Rozpoczął się proces „zdalnej obsługi księgowej’, to znaczy firm z dowolnych lokalizacji na terenie całego kraju. oraz tworzenia sieci centralnie zarządzanych oddziałów, a także możliwość zaoferowania usług księgowych większym firmom, potrzebującym bardziej zaawansowanych rozwiązań IT do świadczenia usług księgowych.
Od kilku lat Petra prężnie rozwija się, jest liderem na rynku lokalnym i zaczyna coraz bardziej liczyć się w skali ogólnokrajowej. Nie ma miesiąca, by nie zgłaszało się kilku klientów. Ci więksi często czekają na przełom roku, gdyż jest to najbardziej praktyczny moment na zmianę służb księgowych i systemu IT w dużej firmie. Zatrudnienie wzrosło od początkowych 3 do ponad 30 osób obecnie. Spółka posiada obecnie dziewięć lokalizacji w całej Polsce.
Odbiorcami usług księgowych i kadrowych jest obecnie ponad 300 przedsiębiorstw MŚP z różnych branż i o zróżnicowanej wielkości i charakterze działalności. Początkowo, zgodnie z klastyczną formułą funkcjonowania biur rachunkowych, dominowali klienci tzw. lokalni. Z czasem zaczęło przybywać klientów z obszaru całego kraju, a ich stosunek utrzymuje się na poziomie ok. 1:1.
Wraz ze wzrostem firmy oraz rozwojem systemu Petra24 ewaluowała struktura klientów – stale zwiększa się udział większych, bardziej złożonych, nowocześnie zarządzanych, szybko rozwijających się przedsiębiorstw, o większych potrzebach w zakresie usług księgowych i/lub dostosowania systemu IT do ich indywidualnych wymagań.
Strategia rozwoju firmy zakłada dalszy rozwój oraz otwieranie kolejnych oddziałów na terenie całej Polski. System, na którym Biuro Petra opiera swoje usługi, jest gotowy na obsługę dużych przedsiębiorstw, o bardziej złożonych procesach i w tym kierunku Petra będzie konsekwentnie zmierzać.
Nie ma znaczenia, gdzie fizycznie znajdują się i działają nasi Klienci, na jakich zasadach rozliczają swoje firmy – nowoczesne technologie pozwalają nam obsługiwać podmioty z terenu całej Polski.
Pełna księgowość (Księgi handlowe), Podatkowa Książka Przychodów i Rozchodów (PKPiR) czy Ryczałt Ewidencjonowany – nasze rozwiązania gwarantują wysoką jakość, wygodę komunikacji i bonus dla przedsiębiorców – dostęp do systemu Petra24. Zdalna obsługa kadr i płac też nie ma dla nas tajemnic!
Kroki formalne odbywają się pod okiem opiekuna z Biura Obsługi Klienta, który przekaże Ci wszystkie potrzebne informacje i dokumenty, a także odpowie na Twoje pytania.
Poznajemy Twoją firmę:
Rozpoznajemy warunki, potrzeby i możliwości współpracy, jeśli są wskazania – robimy indywidualne ustalenia i plan wdrożenia.
Ty wybierasz wygodny dla Ciebie sposób dostawy dokumentów: dowóz, poczta, kurier lub skan. Otrzymujesz umowę na maila – podpisujesz i odsyłasz. Podobnie jak pełnomocnictwa do Twojego US i oddziału ZUS.
Otrzymasz dane do zalogowania się. Od tej pory wystawiasz faktury, analizujesz należności, pilnujesz zobowiązań, korzystasz z archiwum online – wygodnie prowadzisz firmę bez dodatkowych opłat.
Jeśli przechodzisz do nas z innego biura lub przenosisz swój dział księgowości czy kadr, możesz liczyć na nasze wsparcie w sprawnym przeniesieniu Twoich dokumentów i danych. Zapoznamy też osoby delegowane do kontaktu z nami z zasadami współpracy i z możliwościami systemu.
Przekazujesz nam dokumenty kosztowe w wybrany sposób – oryginały (dowóz, poczta, kurier) czy skany bezpośrednio do systemu Petra24, a reszta należy do nas – księgujemy, wyliczamy podatki, wysyłamy deklaracje, udostępniamy wyniki do Twoich analiz i decyzji…
Za księgowanie i podatki zawsze odpowiada Biuro Petra, a różnica polega na tym, kto wprowadza dokumenty kosztowe do Petra24. Wybierz więc sposób dostarczania dokumentów zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami. Pamiętaj przy tym, że niezależnie od modelu współpracy – każdy Klient Biura Petra może w Petra24 wystawiać faktury sprzedaży, prowadzić rozrachunki i wygodnie analizować dane finansowe swojej firmy.
Klasyczne Biuro – zapewniamy Klientom wszystko to, co tradycyjnie oferuje biuro rachunkowe, jednocześnie w cenie obsługi dajemy program do prowadzenia firmy działający przez Internet. Klienci dostarczają oryginały dokumentów do Biura Petra – osobiście, kurierem lub pocztą. My zajmujemy się księgowaniem, przygotowaniem przelewów i deklaracji, które wysyłamy do US i ZUS, a Klienci mają całodobowy dostęp do archiwalnych i bieżących danych finansowych swojej firmy.
Nowoczesna Firma – Klienci wprowadzają skany dokumentów kosztowych oraz podstawowe dane z dokumentów do Petra24, dzięki czemu sami mają zawsze wgląd do dokumentu źródłowego i odpowiadają za przechowywanie oryginałów tych dokumentów. Dalej jest już pełna odpowiedzialność biura, jak w modelu Klasyczne Biuro. Mamy doświadczenie w obsługiwaniu kontroli skarbowych na odległość – Klienci udostępniają tylko miejsce i segregatory z dokumentami – kontakt z Urzędem Skarbowym jest po stronie biura.
Jeżeli jesteś zainteresowany innym rozwiązaniem lub połączeniem cech obu modeli, zgłoś to nam – znajdziemy rozwiązanie.
REDUKCJA KOSZTÓW I RYZYKA
WYGODA I BEZPIECZEŃSTWO
NIE POTRZEBUJESZ PROGRAMU DO FAKTUROWANIA
DOSTĘP DO NOWYCH TECHNOLOGII
ARCHIWUM ONLINE
STAŁY DOSTĘP DO DANYCH ONLINE I OFFLINE
OSZCZĘDNOŚĆ KOSZTÓW I CZASU
NIEZALEŻNOŚĆ I KOMFORT
BEZPIECZEŃSTWO DANYCH
Po rozpoznaniu Twoich potrzeb i procesów biznesowych zaproponujemy optymalne rozwiązanie.
Często nie zdajemy sobie sprawy z tego, że cyfrowa chmura (cloud computing) towarzyszy nam na każdym kroku – w niej wykonujemy przelewy, oglądamy firmy, trzymamy dokumenty z pracy…
Tak właśnie działają obecnie banki, urzędy i firmowe systemy IT oraz system Petra24: