Poniżej znajduje się tzw. FAQ – odpowiedzi na pytania, które mogą pojawiać się u osób, które właśnie nas poznają.
Zapraszamy do zapoznania się z nimi, a jeśli nie znajdziesz tam interesujących Cię informacji,
napisz lub zadzwoń do nas!
Klasyczne Biuro (KB) – zapewniamy Klientom wszystko to, co tradycyjnie oferuje biuro rachunkowe, jednocześnie w cenie obsługi dajemy program do prowadzenia firmy działający przez Internet. Klienci dostarczają oryginały dokumentów do Biura Petra – osobiście, kurierem lub pocztą. My zajmujemy się księgowaniem, przygotowaniem przelewów i deklaracji, które wysyłamy do US i ZUS, a Klienci mają całodobowy dostęp do archiwalnych i bieżących danych finansowych swojej firmy.
Nowoczesna Firma (NF)– Klienci wprowadzają skany dokumentów kosztowych do Petra24, dzięki czemu sami mają zawsze wgląd do dokumentu źródłowego. Dalej jest już pełna odpowiedzialność biura, jak w modelu Klasyczne Biuro. Mamy doświadczenie w obsługiwaniu kontroli skarbowych na odległość – Klienci udostępniają tylko miejsce i segregatory z dokumentami – kontakt z Urzędem Skarbowym jest po stronie biura.
Rozliczanie ilości dokumentów zaksięgowanych w danym miesiącu następuje na koniec miesiąca, w którym złożona została deklaracja podatkowa za ten miesiąc.
Co to oznacza w praktyce? – dokumenty i operacje dotyczące stycznia, podatkowo będą rozliczone w lutym, więc na koniec lutego będzie rozliczona ilość dokumentów księgowych ze stycznia i wówczas doliczona zostanie adekwatna opłata za dodatkowe dokumenty.
Do puli dokumentów z danego miesiąca wchodzą także dokumenty z wcześniejszych okresów, które zostały zaksięgowane dopiero w bieżącym miesiącu, a także takie, które dotyczą wcześniejszych okresów, ale z różnych przyczyn nie zostały rozliczone wcześniej, np. w wyniku doksięgowania i korekt.
Nie, w takich przypadkach każdy dokument powyżej limitu określonego w abonamencie wiąże się z opłatą za dodatkowe dokumenty (inną dla księgowości uproszczonej i dla pełnej), a nie automatycznym przeskokiem do wyższego przedziału cenowego.
Oznacza to, że przy np. 74 szt. dokumentów naliczona będzie opłata za abonament do 30 dokumentów oraz dodatkowa opłata za 44 dokumenty. W przypadku przekroczenia 80 dokumentów automatycznie liczony jest abonament do 100 dokumentów, ponieważ jest to bardziej opłacalne dla Klienta.
Przykłady wyliczania opłaty za dodatkowe dokumenty znajdują się pod cennikiem.
Nasze działania obejmują co do zasady następujący zakres:
Wyjaśnienia z klientami dotyczą spraw stricte związanych z księgowaniem, ustawą o rachunkowości i z dokumentami klientów w zakresie ich działalności obsługiwanej przez Biuro Petra. Część konsultacji, która wykracza poza podstawowy zakres mieszczący się w ramach opłaty za usługi księgowej, może podlegać dodatkowej opłacie. W takich przypadkach Klient jest informowany wcześniej o warunkach, cenie i terminie takiej dodatkowej usługi.
Rozmawiamy także z przedsiębiorcami o możliwościach wsparcia ich działalności przez system Petra24, a także o optymalizacji pod kątem rachunkowości zarządczej w firmie. Jesteśmy chętni do rozważania technicznych możliwości współpracy, np. automatyzacji procesów wymiany danych i dokumentów.
W zakresie konsultacji i doradztwa polegającego na wyjaśnianiu przepisów podatkowych, na przedstawianiu możliwości i opcji postępowania oraz ich konsekwencji – odsyłamy do podmiotów do tego uprawnionych, tj. doradców podatkowych (z listy Krajowej Rady Doradców Podatkowych), adwokatów, radców prawnych i biegłych rewidentów. Na życzenie Klienta możemy polecić specjalistów, z którymi współpracujemy w tym zakresie.
Zainteresowanych wyjaśnieniami odnośnie zasad prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce odsyłamy także do KIS – Krajowa Informacja Skarbowa, (wcześniej: KIP – Krajowa Informacja Podatkowa), gdzie udzielana jest pomoc i informacja wszystkim podmiotom, nawet tym, których siedziba znajduje się poza terytorium Polski.