Prowadząc działalność gospodarczą firmy ponoszą szereg różnych kosztów: od wynajmu biura i telefonów, przez delegacje i odsetki bankowe, po naprawę powypadkową samochodu. Najważniejsze jest ich rozróżnienie ze względów podatkowych.

Przeciętnemu przedsiębiorcy może być ciężko zorientować się i mieć pewność w zakresie podatkowej klasyfikacji kosztów w firmie. Wiąże się to już bezpośrednio ze sposobem księgowania tych kosztów, zatem jest to zdecydowanie zakres odpowiedzialności księgowej.

Dobre systemy rachunkowe mają zdefiniowany podział kosztów już na etapie wprowadzania dokumentów księgowych. Jednocześnie ważne jest, by opis zdarzeń gospodarczych był jak najbardziej zrozumiały dla użytkowników, ponieważ może on potem służyć także analizowaniu kosztów w poszczególnych grupach, np. koszt materiałów biurowych w kolejnych miesiącach czy koszty naprawy samochodu firmowego w danym roku.

Poniżej przykład klasyfikacji kosztów firmowych z systemu Petra24.pl

Przykład klasyfikacji kosztów dotyczących prowadzenia biura firmy:

Przykład klasyfikacji kosztów działań marketingowych:



Petra Sp. z o.o.

Pl. Matejki 20/2
65-056 Zielona Góra
tel +48 68 470 96 16